Xerrades Matefest-Infofest. Edició: 2012

Demana la Lluna… t’hi porto. L’espai com imaginari a l’art i la ciència

Conferenciant: Manuel Barrios i Marc Zaballa

Hay una relación muy estrecha entre la música y las matemáticas. Empezando porque toda nota musical corresponde con una única frecuencia que se denota por un número. En esta charla intentaremos hacer entender esta relación y explicaremos de dónde surge la escala musical que todos conocemos a partir de los números, además de explicar en qué lugar tomó parte en la historia el famoso matemático Pitágoras.

Matemáticas y música

Conferenciant: Abraham de la Fuente i Javier Moreno

Ramanujan 2.0

Conferenciant: Pilar Bayer Isant

Es presentaran alguns resultats obtinguts pel matemàtic indi Srinivasa Ramanujan (1887-1920), que s’il·lustraran amb algunes de les seves aplicacions recents en el camp de les TIC.

Les realitats d’Imaginary

Conferenciant: Sebastià Xambó

L’exposició RSME-Imaginary estarà a Barcelona des del 17 de març fins al 6 de maig de 2012 amb el títol “Imaginary/BCN: La mirada matemàtica, les arts i el patrimoni”. A més de posar de manifest, per la seva pròpia natura, diverses interrelacions entre les matemàtiques i l’art, en aquesta ocasió la mirada matemàtica es passeja per la pintura de Ferrer Bassa, l’arquitectura gòtica de Barcelona i el Gran rellotge de la Catedral, i es materialitza en la visió científica de l’eminent Esteve Terradas (1883-1950). En aquesta ponència, després de descriure els aspectes més rellevants d’Imaginary/BCN, amb especial èmfasi en les pantalles interactives, s’analitzarà, prenent com a base exemples concrets d’Imaginary, la natura màgicament creativa del triangle virtuós format pels conceptes matemàtics, els algorismes i els programes informàtics